13 Oct 2013

Jejak Hijrah & Lata Payong

Pada awal September lepas, saya dan keluarga balik ke kampung suami di Kuala Terengganu. Perjalanan balik kami ini bukan sekadar untuk melawat mok & adik-beradik, tetapi juga untuk mencari lokasi yang sesuai untuk sekolah anak-anak dan tempat tinggal baru. Semoga segala yang dirancang jadi realiti. Kalau dah namanya 'orang kampung', pulang ke kampung jugaklah yang jadi pilihan hati.

Sempat juga kami membawa anak-anak ke Lata Payong. Sejak awal kami sudah berjanji untuk membawa mereka mandi-manda. Sudah menjadi kebiasaan kami sekeluarga untuk berkelah, selalunya kalau di Kajang, Sg.Congkak adalah destinasi kami. Pada mulanya mak mertua mengajak kami ke sungai berhampiran dusun kakak ipar tetapi keadaan sungai yang agak keruh menyebabkan kami terpaksa membatalkan niat. Namun, anak-anak sudah berpakaian baju mandi sejak keluar dari rumah, maka kakak ipar mencadangkan kami teruskan perjalanan untuk mencari lokasi lain.


Alhamdulillah, keputusan yang tidak mengecewakan, kami 'terjumpa' Lata Payong. Subhanallah, terpegun kami dengan kecantikannya. Walaupun kawasan sedikit dikotori dek pengunjung yang tidak bertanggunjawab membuang sampah merata-rata, tapi airnya cukup bersih dan jernih. Terdapat banyak batu-bata besar, seronok anak-anak memanjat ke sana-ke sini. InsyaAllah kami akan ke sana lagi.

bisnes kreatif




Family faces are magic mirrors.  Looking at people who belong to us, we see the past, present, and future.  ~Gail Lumet Buckley

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home